Talentenplan

Vrienden, zet uw talenten in voor de  Hooglandse kerk!

Ieder mens heeft talenten. De vrienden van de Hooglandse kerk willen in het jaar 2015 hun talenten graag inzetten om een bijdrage te leveren aan het verwarmingsproject van de Hooglandse kerk. Diverse vrienden hebben al hun kennis en vaardigheden aangeboden (zie hieronder).

Doe als vriend ook mee en bied een dienst aan. In de Nieuwsbrief van oktober 2014 worden diverse suggesties genoemd. Wees creatief en gebruik uw talenten voor het goede doel.

Maak gebruik van de diensten die de vrienden aanbieden!

Zij bieden namelijk hun kennis en vaardigheden aan tegen een relatief laag bedrag. Daarmee wordt niet alleen u als afnemer van een dienst geholpen, maar ook de Stichting bij het bereiken van haar doelstelling.

Hieronder staan diverse diensten die beschikbaar zijn voor iedereen. Wilt u gebruik maken van deze diensten, stuur dan een mail naar de stichting. Wij brengen u dan in contact met de aanbieder.

Aangeboden diensten

Rondleiding Hooglandse kerk
U kunt zich alleen of met een groepje deskundig laten rondleiden door de Hooglandse kerk.
– Fietstochten rond Leiden
Het begeleiden van fietstochten van ca. 40 à 45 km voor max. 4 personen in de omgeving, zoals:
– een tocht door de polders en langs de plassen (Kaag, Braassem, Wijde Aa);
– een tocht door het Vlietland, de Horsten, Meijendel  en de duinen;
– een tocht door het polder- en droogmakerijenlandschap tussen Leiden en Zoetermeer (Vlietland, Meerpolder, Noord Aa, Bentwoud in aanleg en Weipoort).
Desgewenst kan de fietstocht worden aangevuld met een privé boottocht door de Leidse singels en grachten.
Kosten 7,50 p.p. zonder boottocht en 15,00 p.p. met boottocht.

– Verzoek- of bezwaarschriften aan rijk, provincie, gemeente, waterschap
Het geven van mondeling advies over verzoek- of bezwaarschriften aan de overheid (rijk, provincie, gemeente, waterschap) en het opstellen van verzoek- of bezwaarschriften aan die overheden.
Advies € 10,00 per consult. Verdere kosten in overleg overeen te komen.
– Belastinghulp
Hebt u hulp nodig bij het invullen van uw aangifte? Of weet u niet hoe u een bezwaarschrift moet schrijven?
Een fiscaal-jurist staat voor u klaar à € 15 per uur.

– Fotoportretserie
Voor slechts 25 euro kunt u een mooie portretserie laten maken van uzelf of van uw geliefden.

– XP vervangen
Gebruikt u nog steeds het oude en onveilige besturingssysteem Windows XP? Laat het vervangen door Linux-Mint. Ook geschikt voor oudere laptops. Geheel geïnstalleerd voor € 65.

– Lezing over Justinus van Nassau, bastaardzoon van Willem van Oranje

Deze bastaardzoon van Willem van Oranje ligt niet in Delft, maar in het hoogkoor van de Hooglandse kerk begraven.

Thijs van Leeuwen, deskundige op het gebied van ons vorstenhuis, heeft zich speciaal in hem verdiept. Rond de grafkelder houdt hij daarover voor gezelschappen een boeiende lezing. Hij belicht deze veldheer en admiraal, die in de Tachtigjarige Oorlog na het ontzet van Leiden als een van de eersten aan de door zijn vader opgerichte universiteit studeerde. Hij werd admiraal van Zeeland en nam deel aan de Slag bij Nieuwpoort. Hij heeft gewoond aan de Hooigracht.
De kosten voor de lezing bedragen € 25.

Wilt u gebruik maken hiervan? Stuur dan een e-mail