Vriendenconcert

Vriendenconcert zaterdag 11 maart 2017

Op zaterdagavond 11 maart is het negende Vriendenconcert gehouden, dit jaar weer in de Hooglandse kerk, samen met de Vrienden van de Marekerk.

Isolde Troost en Emma Brown

De interessante lezing werd gehouden door Haro Schultz van Haegen, bestuurslid van het Lucas van Leyden Mecenaat. Hij sprak over “Eten en drinken in de 17e eeuw” aan de hand van werken van bekende Leidse schilders.

Haro Schultz van Haegen

De muziek werd uitstekend verzorgd door Isolde Troost aan de vleugel, en Emma Brown, mezzosopraan.Zij brachten een programma met  composities van Edward Grieg en Franz Liszt.

Daarna werd afscheid genomen van de bestuursleden van het eerste uur in 2008: Michael de Geus, Jaap van Meijgaarden, Jan Slotboom, Cent van Vliet en Arnold Vroomans.
Als nieuwe bestuursleden traden aan: Eric Brons (voorzitter), Hélène Kalmijn, Henk van der Sterre (penningmeester), Marina den Houdijker en Johan van der Weij.
Aangebleven zijn de bestuursleden Peter A.H. Bakker en Tijs van Leeuwen.

Vlnr: Eric Brons, Marina den Houdijker, Hélène Kalmijn, Henk van der Sterre en Johan van der Weij

vlnr: Cent van Vliet, Michael de Geus, Jan Slotboom, vooraan: Arnold Vroomans (foto’s: Metha van Vliet)